Favorit i repris

Tidig morgon som vanligt och jag sitter i bilen utanför Gröna lund.
Känns lite speciellt att få skruva med karusellerna som man när man var liten gick och tittade på och åkte med skräckblandad förtjusning.
Kan för tydlighetens skull klargöra att jag inte är någon karuselllagare på heltid.
I vanliga fall monterar jag lyftkranar.
Hur kommer det sig att du e på grönan då?, undrar säkert du.

Jo, det var ju så att jag stötte ihop med VD för tivolit en blöt kväll vid stängningsdags på Kellys.
Vi började snacka om karuseller och sockervadd och vips så tyckte han att jag kunde åka och laga lite karuseller då och då.
Men men, sa jag, jag har ju aldrig hållt på med sånt...
Det är lugnt sa han. Det är ingen som vet vad dom pysslar med där inne.
Varje sommar är jag på helspänn och lyssnar efter knakande fackverk och skrikande bultar.

Shit, jag kommer aldrig bli en lika bra storyteller som Hank.

Sanningen då.
Min chef har en bror som har en firma som har en massa (4 st. typ) duktiga mekaniker.
Dom har lite jobb på grönan och jag är väl mest där för att räcka över verktyg.
Lite som en sjuksyrra som räcker fram skalpellen till sin doktor.

Men det är kul.

/A 

Kommentarer
Postat av: Hank

jag tycker du är en utmärkt historieberättare!

2008-04-04 @ 18:29:51
URL: http://hanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0