Fokus ason fokus

Går man till en pizzeria är det inte alltid man får ett så där alldeles strålande glatt bemötande.
Jag menar inte på något sätt att pizzabagarna överlag är sura och otrevliga, nej missförstå mej inte.
Jag menar bara att man ofta för ett aningen trött mummel när man står och beställer.
Den som tar beställningen kastar ett snabbt öga på den som ska baka pizzan och det behövs inte många ord, faktum är att det ofta räcker med en liten liten post-it lapp med lika små nummer och bokstäver på, för att bagaren i fråga börjar brottas med degen och utan att ens så mycket som snegla på menyn vet exakt vad som ska vara på pizzan.
Redan där börjar man förstå att det är mycket som dessa herrar, ja jag skriver herrar för jag har aldrig sett en kvinnlig pizzabagerska, måste hålla i huvudet.

Inte nog med att det för mig skulle vara jobbigt att hålla reda på vad det ska vara på en pizza, de har ju ofta en 20-30 pizzor, kanske ännu fler?, att göra på en gång.
Med all denna information att hålla reda på så kanske det inte finns så mycket utrymme till att vara astrevlig.

Jag vill bara ännu en gång påpeka att jag har ytterst goda erfarenheter från pizzapersonal. Aldrig sura miner. Bara det här lite trötta snudd på loja bemötandet. Och viktigt att tillägga är att jag inte stör mej på det, det är bara ett faktum.

Hursomhelst.
För att gräva djupare i detta mysterium tänkte jag att om nån någon gång får för sej att diskutera detta med mej så kan jag med gott samvete lite slött kolla på denne någon och mumla: -"been there, done that"
För as a matter of fact:

 

Jag har idag full förståelse för alla pizzabagare/bagerskor där ute.
Keep up the good work!

/Ason

Kommentarer
Postat av: Hank

Knåda degen ason, knåda degen.

2008-08-20 @ 13:34:09
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: jenka

hörru, när ses vi och tar en öl ute förresten? :)

2008-08-22 @ 17:58:05
URL: http://nr17.blogg.se/
Postat av: Johansomfan

Jag ser på bilden. Bilden ser på mig men jag förstår inte. Är det pungkulorna som huserar vid varsin ficka?

2008-08-24 @ 23:19:19
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Anders

You sick bastard. Japp! Jag kör "grodan".

2008-08-25 @ 17:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0