Wall 1 - 0 Andersson

Johansomfan dricker inte kaffe efter 4 på eftermiddagen då dess innehåll stör hans insomningsprocedur på kvällen.

(ok, klockslaget är inte helt verifierat ännu, men låt oss bara strunta i det just nu)


Saken är den att jag har sagt att it´s in your brain.

Har haft en teori om att det är psykiskt det där med att kaffet skulle ha inverkan på sömnen.

Visst är drycken en aning uppiggande, men hallå.....det är ju inte E direkt.


Liksom vi som barn blir itutade att inte ta emot godis från främlingar har stackars Johan blivit itutad att kaffe, det är inte bra om man vill somna utan att ligga och vrida på sig i timmar.

Förutom då det är fullmåne såklart.........men det är en annan femma det.


Som sagt. det har varit min ståndpunkt....hittills.


I söndags hade jag svårt att somna och var fortfarande pigg vi tolvrycket på kvällen.

Det beror sannolikt på att jag vände upp och ner på dygnet innan.

Men det som är en naturlig följd är ju att måndagskvällen är ett enda töcken.

Men inte igår...

Under boston tea party skulle jag uppskatta att jag drack drygt 4 dl kaffe.

Tro på fan om inte koffeinet spelade mig ett spratt när jag låg i bingen och var tillräckligt pigg och alert för att kunna springa ett maraton.

Inte blev det lättare av tanken på att väckarklockan skulle börja låta 05:00.


För ni vet väl hur det är att försöka somna när man är stressad över att man inte kan somna......


Jag ska inte ge bort segern helt och hållet till Wall ännu. Jag skulle vilja prova detta ett par gånger till.

Men jag tror fortfarande att om jag gör det enbart i syfte att testa koffeinets inverkan på min förmåga att somna, då kommer psyket spela mig ett spratt i stället......


.....trött jag blir.....haha


/A


Kommentarer
Postat av: Johansomfan

jag är säker på att ditt psyke är intakt. allt sitter i koffeinet, detta hin håles påfund.

2008-12-16 @ 17:25:53
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Hank

Har bloggen dött?

2009-01-25 @ 14:53:49
URL: http://hanky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0