oj, kan man inte spola ner vad som helst i toan???

I söndags hände det igen, denna gången fick jag se eländet från början.
Jag hade precis avslutat nr. 2 och som sig bör använde jag vanligt dasspapper, spolade och stängde locket.
När den redan nämnda avfallskvarnen går på sitt skift blir jag återigen förargad, eller förbannad, för att den låter som en vältmaskin som inte blivit smörjd på många, långa år.
Jag blir ännu mer förbannad när oljudet vägrar att sluta.
Men min vrede stiger vesäntligt när jag, med tandborsten i munnen ser en brun sörja sakta välla upp ur duschkabinens avlopp.
Jag höll på att bita av tandborsten av ilska och jag tänkte att nu jävlar ska jag skälla på entrepenören som roddar hela projektet.
Jag kokade av ilska och hade svårt att somna på kvällen.

Lägligt nog så ringer en representant från entrepenören idag, måndag, i ett kakelärende.
Eftersom min vrede hade stillats avsevärt sen dagen innan, tog jag upp frågan om duschvagnarna i en mer saklig ton än den skrikande utskällningen som jag föreställt mig dagen innan.
Jag påtalade bristerna och sa att det är illa att vi fått en sån, märk ordvitsen, skitvagn.

Då sa han att det är något jag ska ta upp med mina grannar.
Det är så, och jag tror honom, att dessa vagnar är nya. Men om jag bara visste vad de som rensar dessa vagnar hittar i kvarnen...........
Min vrede fick nytt bränsle och jag har ännu inte lugnat mig inombords vid tanken på att folk är så satans jävla dumma att dom spolar ner annat än toapapper och sin egen skit i muggen.
Jag sa att jag hade hört talas om nån som sket i tratten.
Han sa att folk både pissar och skiter i trattarna.

Kan ni begripa detta????
Med risk för att låta som en viktigpetter, men faller det sig inte naturligt att man inte spolar ner annat än toapapper tillsammans med det man gjort sej av med i toan?? Ja...och en och annan snus då och då.

Muddrarn berättade om en galning som finstyckade en gran och spolade ner till det inte gick att spola längre.
Vad säger man till rörmokarna som kommer ut och ska fixa stoppet?
Ehh......vadå......granarna brukar väl slängas i toan???

Hjälp mig att förstå hur man tänker när man står och täljer en granjävel inne på muggen....

I-landsproblem??
Ja, kanske det, men ett ofattbart sådant.

Nu måste jag gå ner till vagnen och göra ettan. Kanske jag ska prova om kvarnen pallar en gammal byrå som jag tröttnat på.

/A

Kommentarer
Postat av: Johansomfan

anders. där gjorde du ett elementärt fel. i samma ögonblick som du skrev "muddrarn sa", borde du insett att saltnypan är så stor att han själv inte skulle kunna pressa upp den i sin egen kran.

2008-11-25 @ 00:15:58
URL: http://hanky.blogg.se/
Postat av: Anders

okdå. Ibland är jag lite väl naiv va??

2008-11-25 @ 06:07:33
URL: http://scorched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0